Nu ska jag berätta om min dag.

Ja. Idag var somsagt första dagen jag var på Medborgarskolan.

Tog bussen in vid halv ett och var där vid 5 i ett. Kunde inte portkoden men som tur var var det en snäll man som sa den till mig. Det gillar vi.
Jag gick i alla fall upp en våning och möttes av ett ansikte som jag kände igen. Maria hette hon. Hon jobbar på arbetsförmedlingen. Hon visade in mig i ett rum fullt med undomar mellan 18-25. Jag letade snabbt upp en ledig plats, första bästa, och satte mig där. Hamnade bredvid en snäll Ljud & Bild skole elev. Vi pratade lite. Men har glömt vad hon hette.
I alla fall.. vi som var där fick lite info om Medborgarskolan och vad de kan göra för oss. Och även lite info om hur ofta och länge vi skulle vara här. Varje dag tydligen. Antingen skulle vi vara gruppvis som idag, 9-12 eller 13-16. Eller så skulle vi ha enskilda möten några gånger i månaden. Eller så skulle vi bara ta oss dit och bli avprickade.

Underbart...



Så nu ska jag sätta mig ner och skriva ihop lite personliga brev till några affärer. Lite mataffärer och så. Och så ska jag lämna dem så fort som möjligt! :) För jag tänker då inte stanna kvar på Medborgarskolan i 6 månader. Nej tack!

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback