Test.

Gjorde precis ett test på KVPs hemsida. Eller rättare sagt mamma gjorde det. Och hon fick 11 rätt av 13. Jag hade inte kunnat gissa rätt på ett enda tror jag. Haha, men sen har jag ju inte bott i skåne heller. Har ju bara släktingar där. :P


Kan du de skånska orden?


Vad betyder ballar?:
Skinkor
Vad betyder bränne?: Ved, brännvin
Kan du klara av vad cocabonnar är för något?: Glasögon med tjocka glas
Vad är något när det är fesjonket?: Ljummen
Hur är man om man är en fubbick?: Idiot
Hur känner du dig om du är förtröden?: Avundsjuk
Vad betyder förveden?: Nyfiken, lite skvallrig
Hur beter sig en glyttig person?: Larvigt, löjligt
Vad är hutta?: Kasta
Vet du vad kasedans är?: Traditionell pardans
Hur är en kagig person?: Kaxig
Vad är kajhänt?: Vänsterhänt
Vet du vad klydda är?: Trassla till det

Kommentarer från er söta läsare.

men palla att du kan allt det xD jag kunde typ 3 ... eller 1 .. (A)

2009-10-07 // 15:21:14
» ronja

men läste du inte. mamma gjorde testet. inte jag xD

2009-10-07 // 16:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback